Etiketter

torsdag den 16. juni 2011

Pias boller med hytteost

Disse boller kan laves i alverdens variationer. Jeg bruger bare en blanding af det mel jeg har i skabet og nogle gange river jeg en gulerod i eller kommer solsikke- og/eller græskarkerner i.

150 g grovvalsede havregyn
7 dl vand (en rest kærnemælk er rigtig godt til at erstatte noget af vandet)
50 g gær
200 g hytteost
1 spsk. olie
1½ spsk. sukker
1 tsk. salt
Mel

Hæld havregyn og vand i en skål og lad det trække 15 min. Rør herefter gæren ud deri. Tilsæt så hytteost, olie, sukker og salt og rør godt. Herefter tilsættes der mel, men kun så meget at der stadigv kan røres med en ske.
Lad det hæve min. en time, men det bliver kun bedre af at hæve længere. Gerne 3-4 timer.
Sættes på en bageplade med en ske.
Bages ca. 20 min ved 200 grader.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar