Etiketter

søndag den 4. januar 2015

Kuvertbrød med ost

Denne her opskrift har jeg fundet på newyorkerbyheart.com. Jeg har ændret lidt i den, men ikke meget. Vi fik dem nytårsaften til hovedretten og de smagte rigtig godt. De er bedst lune, så de skal helst bages kort inden de serveres.

25 g gær
2 dl lunken vand
1/4 tsk. salt
1 dl mælk
1 dl æg
1 dl olie
ca 6-8 dl mel

Fyld:
1 pakke halloumi ost, revet groft og trykket fri for væde
½ pose revet mozzarella
2 spsk. bredbladet persille, hakket
2 spsk. mynte, hakket

Jeg lavede dejen i min bagemaskine på det program, der ælter og hæver dejen. Men ellers skal man bare ælte den i hånden og lade det hæve i ca. 1 time.

Rør gæren ud i vandet  og tilsæt de andre ingredienser. Kom melet i lidt efter lidt, for dejen skal slippe skålen, men den skal ikke være klistret.

Fyldet: Det hele blandes sammen.
Hæld lidt olie op i en skål. Tag en anden skål og bland sesamfrø og nigellafrø.

Når dejen har hævet deles den i 20 stykker. Hvert stykke rules ud til en cirkel og en spsk. af fyldet lægges på midten. Dejen foldes om og lukningen vendes nedad. Pensl bollen med lidt olie og dyp den i de blandede sesam- og nigellafrø. Bollerne sættes i en smurt springform med lukningen nedad.

Bages ca. 35 min, ved 200 grader


Ingen kommentarer:

Send en kommentar