Etiketter

lørdag den 5. januar 2013

Uge 1 og 2

Madplaner

Jeg har sat mig for at lave en madplan hver uge, der gælder fra lørdag til fredag, eftersom jeg altid handler lørdag. Så kan jeg fredag aften lave madplanen for en kommende uge samt et indkøbsseddel. Derefter handler jeg til hele ugen lørdag formiddag. Jeg håber, at det betyder, at vi kan komme til at spise noget mere sundt og ikke falde i fælden med de lette løsninger alt for tit.

Jeg startede 1. januar og det har set således ud:

1. januar: rester fra nytårsaften.
2. januar: kartoffel og broccolikager med karbonader (ingen opskrift for det var ikke noget succes)
3. januar: Brændende kærlighed med appelsin og avocadosalsa
4. januar: Skinkesnitzler med æblesovs

I går lavede jeg så madplanen for uge 2 og den ser således ud

5. januar: Tærte med skinke og porrer. Tilbehør: broccoli og æblesalat
6. januar: Hjemmelavet pizza
7. januar: Kyllinge risotto
8. januar: Boller i karry. Tilbehør råkostsalat
9. januar: Mexikanske pandekager
10. januar: Kyllingespyd og kartoffelsalat. Tilbehør: grøn salat
11. januar: Hjemmelavede burgere

Ingen kommentarer:

Send en kommentar